wtorek, 24 lipca 2018

Jowisz, Saturn i pierwsze próby Księżyca z SCT 8"

Z nocy 22/23 lipca po kilkudniowym okresie załamania pogody niebo się przeczyściło i można było wrócić do avikowania planet. Oprócz planet na niebie był już także widoczny Ksieżyc po 1 kwadrze. Na balkon powędrowało SCT 8" na EQ3-2. Zacząłem od Jowisza, bo coraz szybciej chowa się za blok. I tak po zachodzie Słońca zbyt późno dostrzegłem planetę - zdążyłem tylko zerknąć i szybko nagrać avi, niestety nie zdążyłem już wersji z barlowem. Jak zawsze kamerka Firerfly, wersja zwykła i drizzle, wersje kolorowe zrobione w Irfanview.






Po Jowiszu przyszedł czas na Księżyc. Więc nadszedł czas na pierwsze próby avikowania naszego satelity w SCT 8". Poniżej efekty 3 fragmentów Księżyca + jeden z barlowem 2x, niestety seeing nie pozwolił na lepszy efekt. Zrobiłem też z czystej ciekawości wersje drizzle 1,5x i 3x - ostatnia juz jest ogromna, ale już ciężko o dobrą jakość













Po avikowaniu postanowiłem zrobić jeszcze fotkę Canonem 550 D i przy okazji wypróbować reduktor ogniskowej. Z reduktorem już mieści się swobodnie cała tarcza Księżyca w kadrze. Niestety wizualnie nieostrzy po zamocowaniu wraz z kątówką. I fotka: 29 klatek w AS2, obróbka w Irfanview:



Następnie przyszła kolej na Saturna, przejrzystośc niezadobra więc nawet nie robiłem wersji z barlowem. Zrobiłem za to fotkę z fitlrami RGB (nie mam typowych fotograficznych, użyłem wizualnych 23A, 56A i 80A (jak dobrze pamiętam). Więc poniżej Saturn bez filtrów, z filtrem czerwonym, zielonym i niebieskim + drizzle:









I pierwsza próba avikowania Saturna przez Canona 550D + Barlow 2x, max ISO (chyba 6400) i 0,30 sek nagrywanie. Myślałem, że wyjdzie gorzej, więc jestem w miarę zadowolnoy, chociaż cudów nie ma, obraz na tyle duży że można było spróbować bez balrowa i z barlowem 1,5x (co zrobiłem kolejnej nocy, ale jeszcze się nie zabierałem za ten materiał).



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz