niedziela, 12 sierpnia 2018

Saturn, Mars i kolejne próby RGB

Kolejną nockę 3-4 sierpnia zacząłem już wcześniej, aby zdążyć jeszcze złapać Saturna. Sprzęt jak zawsze SCT 8"+Firerfly - wersja zwykła i drizzle 1,5x:





Wersja RGB nie wyszła (trzeba mieć równo ustawioną kamerę przy nagrywaniu avi z każdym filtrem), z kanałów tylko czerwony jak zawsze wyszedł przyzwoicie, poniżej wersja zwykła i drizzle 1,5x. 




I po krótkiej przerwie można się było zabrać za Marsa, tym razem seeing znacznie lepszy, burza piaskowa widać ustała i widać już znacznie lepiej szczegóły tarczy (o tym też warto będzie napisać później). I tym razem zdążyłem nagrać wersje RGB. Ale najpierw wersja BW bez filtrów - wersja normalna i drizzle 1,5x:



I wersja z barlowem 2x + drizzle 1,5 i 3x




Wersji RGB robiłem kilka, bo łącznie nagrałem avi z 5 fitrami - czerwonym 23A, 2 zielonymi (56A i Solar Continuum) i 2 niebieskimi (jasnym 80A i ciemnym 38A). Najpierw porównanie stacków na wszystkich kanałach (wersje zwykłe+ drizzle 1,5x)


W  filtrze zielonym 56A i ciemnoniebieskim 38A obraz się rozdwajał, więc efekt wyszedł słabszy niż w pozostałych. Ale dałem szanse wszystkim i zrobiłem 4 wersje RGB - z różnymi kombinacjami filrów:


Ale najlepiej wyszło z zielonym SC (Solar Contunuum)  i niebieskim 80A. I poniżej już tylko ten wariant w 2 wersjach (drugie było składane po lepszej obróbce poszczególnych kanałów) + wersja drizzle 1,5x




Miała być jeszcze wersja z barlowem w RGB, ale na to już nie było czasu, bo jak wspomniałem podprzednio - planeta szybko ucieka za blok, więc to należo odłożyć na kolejną próbę.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz